برگزاری آیین تکریم و تجلیل سرآمد علمی استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1402/12/2 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، آیین تکریم و تجلیل سرآمد علمی استان البرز آقای دکتر سید حسن مهدیان روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن غدیر دانشکده ادبیات پردیس کرج برگزار شد.
 در این مراسم ابتدا دکتر محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان استان البرز ضمن خوش آمد گویی، به بیان شاخص های سرآمدان در استان پرداخت . سپس برخی از ویژگی های دکتر مهدیان را که عمری در عرصه علم مجاهدت داشته اند را برشمرد.

در ادامه دکتر یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان خصوصیات و روش های انتخاب سرآمدان پرداخت و از دکتر مهدیان به سبب تاثیرگذاری ایشان در حوزه علم و نخبه پروری تقدیر و تشکر کرد.
سپس دکتر مجلس آرا رئیس دانشکده فیزیک به عنوان یکی از شاگردان دکتر مهدیان به بیان خصوصیات و ویژگی های بارز این شخصیت مهم پرداخت و ایشان را در ابعاد مختلف و در دهه های مختلف تشریح کرد. ایشان گفت: دکتر مهدیان در هر دهه از این نظام و انقلاب کارهای متفاوت انجام داده است و به فراخور زمان رشته ها و مقاطع مختلفی را برای بهبود و ارتقاء سطح دانش افراد در دانشگاه تربیت معلم و سپس خوارزمی عرضه نموده است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم زاده رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز به بیان خصوصیات و ویژگیهای این مرد بزرگ و الهی پرداخت. ایشان گفت : دکتر مهدیان علم و تقوا را با هم درآمیخته و این شاخصه مهم است که ایشان را علاوه بر سرآمد بودن در عرضه علم، در عرصه معرفت و حکمت نیز سرآمد کرده است.
 سپس دکتر علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن خوش آمد گویی به حضار، به بیان ویژگی های دکتر مهدیان پرداخت . ایشان عنوان کرد : دکتر مهدیان وقتی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده بود، بلافاصله بعد از اتمام کار به ایران بازگشت . حتی ایشان حاضر نشد برای دریافت مدرک خود صبر کند و برای ادای دین به ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشور بازگشت و مدرک ایشان را بعدها برای او ارسال کردند.
دکتر حسن بیگی افزود : دکتر مهدیان علاوه داشتن تخصص در زمینه های علمی، در زمینه های ادبی و شعر و شاعری هم ید طولایی دارد. تفسیر اشعار حافظ و مولانا و همچنین تفسیر قرآن از تخصص های ایشان است.
در ادامه دکتر مهدیان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندر کاران برنامه تجلیل، از شاگردان خود تشکر کرد.
ایشان از آقای دکتر فرخی قائم مقام رئیس و معاون اداری ،مالی و توسعه منابع دانشگاه به جهت عملکرد ایشان در خصوص امور مالی و اداری از جمله  افزایش بودجه دانشگاه ، ساماندهی قراردادها و برقراری نظم و انضباط مالی و اداری، درآمد زایی و... تشکر ویژه نمود .
ایشان اظهار داشت: وقتی که قرار شد دکتر حسن بیگی که از شاگردان برجسته ایشان بود به سمت ریاست دانشگاه خوارزمی منصوب شود، به ایشان توصیه کرد که خدا را به هیچ عنوان فراموش نکرده و همواره در کارها با اتکال به خداوند متعال به خدمت مشغول باشد. دکتر مهدیان یکی از خصوصیات اصلی دکتر حسن بیگی را اخلاص و تقوای ایشان دانست. توصیه ای که دکتر مهدیان در خصوص دانشگاه و علم داشت این بود که به هیچ عنوان نگذارند زمین های دانشگاه که میراثی برای آیندگان است را از دست بدهند. زیرا ماموریت دانشگاه در دوره های آتی نیاز به سخت افزار مناسب دارد.
دکتر مهدیان افزود: دانشگاه با داشتن این زمین ها می تواند در آینده گسترش پیدا کند و خود را به عنوان یک قطب نخبه پروری در زمینه های مختلف مطرح سازد. ایشان در ادامه به دکتر حسن بیگی توصیه نمود که ثابت قدمی را در تمام مراحل زندگی خود داشته باشد. ایشان با اشاره به آیه " رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ " گفت :  ثابت قدمی است که انسان را پیش می برد . در عالم هستی نگاه خداوند متعال نا امیدی و ترس وجود ندارد. در عوض آن رحمت ،شجاعت ، عشق و حکمت است که وجود دارد.
ایشان به بیان چند نکته اخلاقی پرداخت از جمله اینکه: می بایست  قدر علم و دانشگاه را بدانید. اینها همه با خضوع میسر است. شما باید خضوع داشته باشید. تکبر نشانه جهالت است . خضوع نشانه عالم است . آدمهای عالم آدمهای افتاده ای هستند. از دنیا هم توقعی نداشته باشید چون انسان است که حاکم بر دنیا است و دنیا نباید بر انسان حاکم شود. انسان نمی میرد بلکه انسان مرگ را می میراند . ما از این دنیا به دنیای دیگری حرکت می کنیم. و نباید ابدیت را به چهار روزه دنیا بفروشیم.
  ایشان در خاتمه افزود : رشته تمام کارها محبت است و باید گذشت داشته باشیم . ولی این به این معنی نیست که افراد را تن پرور کنیم و مدیریت اقتدار می خواهد . اقتدار همواره با حکمت است که می تواند به مدیریت عالی برسد.
در خاتمه بنیاد نخبگان استان البرز و همچنین دانشگاه خوارزمی با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاشهای دکتر مهدیان تقدیر و تشکرنمود.
 شایان ذکر است دکتر حسن مهدیان دارای  سوابق تحصیلی ذیل می باشد

دکتری فیزیک از دانشگاه میزوری کلمبیا-آمریکا   

کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه میزوری کلمبیا -آمریکا
کارشناسی فیزیک- دانشگاه تربیت معلم تهران
ایشان دارای افتخاراتی از جمله: 
برنده جایزه البرز (دانشجویان لیسانس)
شاگرد اول دوره لیسانس و اخذ اعطا بورس شاگرد اولی جهت گذراندن دوره دکتری به کشور آمریکا
استاد نمونه دانشگاه تربیت معلم
استاد نمونه مدعو دانشگاه تربیت مدرس
 پژوهشگر نمونه دانشگاه تربیت معلم برای ۳ دوره
استاد نمونه کشوری است
سمتهای اجرایی ایشان شامل: 
سرپرست مرکز سیاست علمی کشور،قائم مقام مرکز تحقیقات علمی کشور،ریاست دانشگاه تربیت معلم تهران،معاونت آموزشی دانشگاه  تربیت معلم تهران،معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس،معاونت پژهشی  دانشگاه تربیت مدرس،معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
دبیر شورای جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم،مدیر گروه فیزیک دانشگاه تربیت معلم تهران و تربیت مدرس،عضو هیات ممیزه دانشگاه تربیت معلم تهران،رییس پژوهشکده پلاسما دانشگاه خوارزمی، مدیر گروه پلاسما پزشکی دانشکده خوارزمی است 
دکتر مهدیان همچنین دارای چندین مقاله ISC    و  چندین طرح پژوهشی، کتابهای چاپ شده و... می باشد


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6288 بار   |   دفعات چاپ: 38 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر